پاکیزگی ، تمیز کردن و ضد عفونی اتاق کودک و نوزاد
اتاق خواب کودک، راه های تمیز و ضدعفونی کردن آن

کودکان با دنیای از شگفتی ها رو به رو هستند و می خواهد هر چیزی را امتحان کنند. سر و سامان دادن پوشک ها و حوله های کثیف و لباس های شسته نشده دشوار است. برای اینکه همیشه اتاق خواب کودک تان تمیز و مرتب باشد نیاز به یک برنامه ریزی دقیق دارید.
اگر نمیدانید از کجا شروع کنید با ما همراه شوید تا با پیروی از این هفت قدم میکروب ها را از بین ببرید.

میز تعویض - خرید سیسمونی نوزاد - بهترین سیسمونی نوزاد و دکوراسیون اتاق کودک

ایجاد یک ایستگاه بهداشتی در کنار میز تعویض

همواره در کنار میز تعویض خود یک ژل آنتی باکتریال و جعبه دستمال کاغذی داشته باشد تا بتوانید قبل از ترک اتاق دستها و میز تعویض را با استفاده از آن میکروب زدایی کنید.

تدبیری برای پوشک های استفاده شده و لباس های کثیف داشته باشید

از یک سطل جداگانه برای پوشک های کثیف استفاده کنید. سطلی که درب محکمی داشته باشد و بتوانید با پدال پا آن را باز کنید.هر پوشک کثیف را داخل نایلون قرار دهید تا از نشت بو و باکتری جلوگیری کنید.لباس هایی از کودک که با ادرار یا مدفوع آلوده شده باید به طور جداگانه در آب گرم شسته شوند تا آلودگی و باکتری ها به سایر قسمت های ماشن لباسشویی نرسد.

 

روروئک - کالسکه - لوازم کودک - بهترین سیسمونی نوزاد و دکوراسیون اتاق کودک

روزانه نقاط پر استفاده در اتاق خواب کودک را تمیز کنید

اگر برای تمیزکردن اساسی اتاق کودک خود وقت ندارید بهتر است از یک رویکرد هدفمند استفاده کنید. روزی یکبار میکروب های اتاق نوزاد را به طور سریع از بین ببرید.سطوحی که مکرر لمس می شوند مانند دستگیره درب ها و نرده های گهواره و میز تعویض ، نقاطی هستند که بیشترین برخورد با آنها وجود دارد . با استفاده از یک ماده ضد عفونی کننده که برای کودکان بی خطر است می توانید این سطوح را روزانه و بسیار سریع تمیز کنید.

 

سرویس رو تختی نوزادی - روتختی اتاق خواب کودک- بهترین سیسمونی نوزاد و دکوراسیون اتاق کودک

تعویض ملحفه های سرویس خواب نوزاد به صورت هفتگی

حتما حداقل هفته ای یکبار ملحفه های سرویس خواب کودک را تعویض کنید و آنها را با مواد شوینده بدون خوشبو کننده بشورید ؛ حتی اگر آنها تمیز به نظر برسند.نشت جزئی از پوشک می تواند باعث رشد باکتری ها در سطوح پارچه ای شود . همچنین ذرات گرد و غبار می توانند داخل الیاف های پارچه ای فرو روند و باعث سوزش و حساسیت پوستی در نوزادان شوند.شستشوی هفتگی یک راه بسیار مطمئن برای فراهم کردن محیط خوابی تمیز برای نوزادان می باشد

 

اسباب بازی سیسمونی - بهترین سیسمونی نوزاد و دکوراسیون اتاق کودک

به طور مرتب اسباب بازی ها را ضد عفونی کنید

تمام کودکان و نوزادان دنیای اطراف خود را با دهان کشف می کنند . بسیار مهم است که تمام اسباب بازی های در دسترس کودک را یک بار در هفته ضدعفونی کنید. تک به تک اسباب بازی ها را ابتدا ضدعفونی کنید سپس با آب گرم آنها را بشورید

از پاک کننده های استاندارد و سازگار با محیط زیست استفاده کنید.

پاک کننده های سازگار با محیط زیست نه تنها برای محیط زیست بهترند بلکه برای کودکان هم ایمن ترند چرا که آنها عاری از مواد شیمیایی خطرناک می باشند. ترکیبات شیمیایی رایج در پاک کننده های معمولی در شرایط عادی جو تبخیر می شوند و کیفیت هوای محیط داخلی را به خطر می اندازند.امروزه در تمام فروشگاه های بزرگ می توانید مواد پاک کننده سازگار با محیط زیست را پیدا کنید . اگر به دنبال گزینه مقرون به صرفه ای هستید می تواند از مواد طبیعی مانند سرکه و جوش شیرین نیز استفاده کنید.

فرش اتاق خواب کودک - فرش کودکانه - فرش ترکیه ای - بهترین سیسمونی نوزاد و دکوراسیون اتاق کودک

کف اتاق خواب کودک را همواره تمیز نگه دارید

نوزادان بخش اعظمی از وقت خود را بر روی زمین می گذرانند پس تمیز کردن منظم سطوح کف خانه بسیار حیاطی است.
هفته ای دوبار فرش اتاق کودک را با مکش بالا جارو کنید تا ذرات گرد و غبار و شوره های حیوانات خانگی و سایر حساسیت ها را از بین ببرد و از پخش شدن مجدد آنها در هوا جلوگیری می کند.
اگر می خواهید کودک خود را در قسمت های مختلف خانه بر روی زمین بگذارید یک ملحفه تمیز و یا تشکچه مخصوص بازی برای او تهیه کنید تا کودک از تماس مستقیم با سطوح کمتر تمیز شده خودداری شود

اتاق کودک خود را خلوت کنید

هرچه اتاق کودک و اطراف او شلوغ تر باشد شما باید وقت بیشتری را برای تمیز کردن محیط اطراف خود بگذارید
در اینجا می توانید نکاتی برای ذخیره و سامااندهی اسباب بازی ها و لباس های کودک خود پیدا کنید.