چگونه در خرید سیسمونی نوزاد صرفه جویی کنیم؟

زمانی که پدر و مادرها متوجه بارداری می شوند سریعا به دنبال راهکاری برای خرید سیسمونی نوزاد می گردند. در میان فروشگاه های بزرگ و رنگارنگ قدم می زنند و وسایل بسیار زیبا و لوکسی که در آنها وجود دارد همه ی آنها را برای خرید وسوسه میکند.
در اینترنت و شبکه های اجتماعی اتاق هایی را می بیند که بسیار زیبا و تجملی است. دکور های پیش ساخته به شکل قصر و یا حتی یک اتاق زیبا با مبلمان های سلطنتی. در دیزاین اتاق کودکان هم مانند هر چیز دیگری در این دنیا انتهایی وجود ندارد. تعداد وسایل غیر ضروری در اتاق نوزادان بی پایان است و قطعا هیچ کسی نمی تواند تمام آنها را داشته باشد یا در فضای اتاق خود جای دهد.

در این مقاله سعی داریم تا به شما آموزش دهیم چگونه در خرید سیسمونی صرفه جویی کنید و پول کمتری خرج کنید اما درکنار آن بتوانید اتاقی زیبا داشته باشید. واقعیت این است که اکثر وسایل در اتاق کودکان مدت بسیار کمی استفاده می شوند پس بهتر است بودجه اصلی خود را برای مواردی خرج کنید که قرار است مدت زیادی توسط کودکتان استفاده شود.

در خرید سیسمونی نوزاد اولین و مهمترین چیز ایمنی است.

قبل از به دنیا آمدن کودک ابتدا لیستی از لوازم ضروری سیسمونی تهیه کنید. وسایلی که نبود آنها شمارا به سختی می اندازد. و بعد شروع به تحقیق کردن درباره آنها کنید تا بتوانید ایمن ترین آنها را انتخاب کنید. حتی اگر نیاز باشد پول قرض کنید اما نباید مقررات ایمنی را نادیده بگیرید . این نکته تحت هیچ شرایطی قابل مذاکره نیست.

تصاویر پرنس هری

وسایل را از دوستان و آشنایان خود قرض بگیرید

بهترین راه برای خرید یک سیسمونی ارزان به صرفه قرض کردن وسایل از کسانی است که کودک کوچکی دارند. خیلی از والدین خوشحال می شوند تا بعد از بزرگ شدن کودکشان وسایلی که دیگر نیاز ندارند و تنها فضای آنها را تنگ کرده به دیگران ببخشند و یا قرض دهند. این سبک و رفتار در کشور های اروپایی و پیشرفته بسیار رایج است حتی در بین کسانی که هیچ مشکل مالی از بابت تهیه وسایل نو ندارند.

به عنوان مثال گهواره یک وسیله لازم در روزهای اول ورود نوزادان به خانه است اما نهایتا هرشخص می تواند 3-4 ماه از آن استفاده کند و بعد از آن تبدیل به یک وسیله اضافی در خانه می شود. شما به راحتی می توانید این سبک وسایل را از دوستان خود قرض بگیرید و بعد صحیح و سالم به آنها بازگردانید.

خرید وسایل دسته دوم

از انجایی که وسایل مورد استفاده کودکان و نوزادان قبل از آنکه خراب شوند دیگر قابل استفاده نیستند با کمی صرف وقت و حوصله می توانید یک نمونه دسته دوم و تمیز از وسایل سیسمونی مورد نیاز کودکتان را پیدا کنید.
در خرید وسایل دسته دوم می توانید پول بسیار زیادی را پس انداز کنید حتی گاهی می توانید وسیله ای با کیفیت بالاتر نسبت به نمونه داخل فروشگاه و آکبند آن داشته باشید.
در خرید لباس و اسباب بازی حتما دقت کنید که به دنبال وسایل تمیز باشید و بعد از خرید حتما آنها را ضد عفونی کنید.

اسباب بازی سیسمونی

برای خرید سیسمونی نوزاد اسباب بازی و وسایل غیر ضروری را نخرید

از همان ابتدا مطابق لیست خرید سیسمونی نوزاد که نوشته این پیش بروید. نوزادان و کودکان تا چندین ماه اصلا نیاز به اسباب بازی های زیاد و مختلف نیاز ندارند. حتی شما می توانید بسیاری از وسایل سرگرم کننده آنها را خودتان بسازید. باور کنید برای کودکان اصلا مهم نیست یک وسیله چگونه و از چه متریالی ساخته شده است آنها می توانند ساعت ها با یک بطری پلاستیکی هم سرگرم باشند و لذت ببرند مهم خلاقیت شماست.

اتاق صورتی دخترانه

در تزئین اتاق ، بلند مدت فکر کنید

در خرید سیسمونی نوزاد و حتی دیزاین اتاق کودک خود بلند مدت فکر کنید. مثلا در رنگ کردن دیوار ها بی پروا عمل نکنید و تمام اتاق را آبی و صورتی نکنید. می توانید از رنگهایی استفاده کنید که حداقل تا پنج سالگی کودکتان برای اون جذاب و قابل استفاده باشند.استفاده از رنگ های خنثی مانند طوسی و لیمویی و سبزآبی انتخاب های بسیار خوبی هستند.می توانید از استیکر هایی استفاده کنید که قابلیت جداسازی از دیوار را داشته باشد. در این صورت می توانید برای سالهای ابتدایی یک اتاق کاملا کودکان داشته باشید و بعد از گذشت چند سال آنها را بردارید و با طرح های بزرگسالانه تری جایگزین کنید.

در خرید سیسمونی نوزاد به وسایل بلند مدت فکر کنید

خریدن یک تخت بسیار کوچک که فقط برای یک سال قابل استفاده است دقیقا به معنای دور ریخت پول است. شما می توانید از مبلمانی استفاده کنید که به راحتی قابلیت بزرگتر شدن داشته باشد. تخت های نوزاد- نوجوان که امروزه در بازار وجود دارند بسیار مقرون به صرفه هستند چرا که تا سنین 8-9 سالگی کاملا قابل استفاده هستند. پس سعی کنید در خرید مبلمان خیلی کودکانه عمل نکنید تا هم از لحاظ کاربرد و هم از لحاظ طراحی تا سالها برای شما قابل استفاده باشند.

خودتان دست به کار شوید

همانطور که قبل تر هم گفته شد برای کودکان اصلا اهمیتی ندارد که وسایل دکوری اتاق آنها از کجا و با چه قیمتی خریداری شده است.پس به راحتی می توانید خلاقیت خود را به کار بگیرید و با صرف کمترین هزینه بسیاری از وسایل اتاق را خودتان بسازید.

می توانید خودتان دیوار های اتاق را رنگ کنید و برای آن استیکر های خلاقانه بسازید. یا با خرید مقداری پارچه برای پنجره ها پرده بدوزید .
واقعیت این است که در سال های ابتدایی ، کودکان نیازی به تنوع ندارند و وجود وسایل بسیار زیاد او را کلافه و تنوع طلب می کند. پس فضاهای اطراف را برای بازی و دویدن آنها باز بگذارید.