اشتباهات خطرناک در چیدمان اتاق نوازد

 

تمام پدران و مادران دوست دارند بهترین ها و بی نقص ترین ها را برای نوزاد تازه به دنیا آمده ی خود فراهم کنند .
توجه به استاندارد بودن تشک نوزاد و حفظ ستون فقرات او ، استفاده از لوازم بهداشتی مرغوب و… همه و همه مواردی است که والدین در چیدمان اتاق نوزاد به آن دقت میکنند و سعی می کنند همه چیز بی عیب و نقص به نظر برسد. اما ایمنی اتاق کودک قربانی شیکی و زیبایی آن می شود.
در چیدمان اتاق نوزاد هرگز این 5 اشتباه رایج را انجام ندهید

 

مواد شیمیای در اتاق نوزاد

قرار گرفتن نوزاد در معرض مواد شیمیایی خطرناک

تقریبا تمام والدین می دانند که رنگ های شیمیایی و دود برای نوزادان بسیار خطر آفرین است اما شاید بسیاری ندانند که تخت خواب جدید، قالیچه های زیبا و یا پرده ها هم می توانند کودک را ادر معرض خطر مواد شیمیایی خطر ناک قرار دهد.
بر اساس بیانیه آژانس حفاظت از محیط زیست سرویس چوب جدید ،فرش ، تشک و حتی پرده ها می توانند حاوی بسیاری زا ترکیبات آلی فرار و مضر باشند . این مواد شیمیایی با گذشت زمان تبخیر می شوند و بخار آن می تواند کودک شما را بیمار کند.
حتما برای چیدمان اتاق نوزاد خود زود دست به کار شوید و این کار را به روز های آخر نسپارید. در این صورت قبل از ورود نوزاد به داخل اتاق زمان کافی برای از بین رفتن بخار مواد شیمیایی در هوا وجود خواهد داشت.
ملحفه ها و پرده ها را یکبار بشورید. درب کمد ها و کشو ها را باز بگذارید تا هوا در بین آن جریان داشته باشد. به این صورت می توانید خطرات مواد شیمیایی را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید

 

نصب ایمن پرده در چیدمان اتاق نوزاد
خطرناک ترین اشتباه در چیدمان اتاق نوزاد ، نصب نادرست پرده ها

حالا که پنجره ها را کاملا ضدعفونی کرده اید آیا از نصب صحیح پرده و میله آن هم مطمئنید؟
پرده هایی که به درستی نصب نشده اند یا به اندازه کافی محکم و ثابت نیستند ممکن است با کشیدن شده پرده توسط کودک رو آن بی افتد. پس حتما اطمینان حاصل کنید که کودک هر گز نمی تواند اتصالات پرده را از سقف جدا کند.

انتخاب لوازم دکوری خطرناک

یکی از اشتباهات خطرناک در چیدمان اتاق نوزادان استفاده از لوازم دکوری خطرناک است . آویز های دیواری سنگین حتی اگر به طور صحیح نصب شوند باز هم خطر ناکند. حتما از وسایل دکوری با وزن بسیار کم و پارچه استفاده کنید تا کاملا بی خطر باشد. تمام محصولات دکوری دیواری در مجموعه مامو پارچه ای و نرم هستند و وزنی کمتر از 600 گرم دارند.
زمانی که وسایل اتاق کودک خود را خریداری میکنید سعی کنید مانند یک کودک فکر کنید و از زاویه دید اون نگاه کنید. مهره های یک بالشت تزئینی به راحتی می توانند در دهان کودک شما قرار گیرند و برای اون خطر آفرین باشند.

انتخاب سرویس چوب نا امن و غیر استاندارد برای چیدمان اتاق نوزاد

خرید سرویس چوب نوزاد بسیار مهم هست که هر قطعه علاوه بر زیبایی ، ایمنی هم داشته باشد.
اگر قرار است از وسایلی که در گذشته داشتید استفاده کنید که متعلق به کودک خود یا دیگری است حتما باید اتصالات آنها را چک کنید و به بهترین شکل آنها را تعمیر کنید.

ترجیح دادن زیبایی به عملکرد

بعضی چیدمان ها در اتاق نوزاد به قدری زیبا و رویایی هستند که چشم ما را در برابر واقیعیت می بندد.
یک تخت نوزاد در کنار یک پنجره با پرده های حریر و زیبا بسیار شگفت اانگیز است. اما آیا امن ترین مکان برای قرار دادن تخت نوزاد کنار پنجره است؟
درست که ست کردن پرده ها با سرویس روتختی بسیار زیبا و دل انگیز است. اما آیا پرده ها به اندازه کافی می توانند جلوی ورود نور را برای خواب راحت بعد از ظهر کودک بگیرند؟
آیا وسایل مورد نیاز برای تعویض کودک خود را در کنار میز تعویض قرار داده این تا مجبور نباشد برای برداشتن آنها کودک خود را حتی لحظه ای بر روی میز تعویض رها کنید؟

قبل از آنکه چیدمان اتاق نوزاد خود را در ذهن خود کامل کنید چند لحظه بنشینید و در مورد ایمنی در چیدمان اتاق اون فکر کنید. شاید نیاز به تغییراتی دارید که اصلا آنها را دوست ندارید اما این تدبیر ها می تواند از بروز حوادثی نا گوار جلوگیری کند.