دوست عزیزم سلام !

اگر نمیدونی چگونه و چرا در خرید اینترنتی به مامو اعتماد کنی ، پیشنهاد میکنم این مقاله را مطالعه کنی هرچند یکم طولانیه ولی توصیه میکنم تا اخرشو مطالعه کن 😉

بارها پیش اومده بخوایم از اینترنت خرید کنیم و با این سوال ها مواجه بشیم

” چجوری به این فروشگاه اعتماد کنم؟ “

” نکنه اون چیزی که داخل عکس میبینم نفرستند”

” نکنه اصلا کالایی نفرستند “

” نکنه همه چیز دروغ و جعلی باشه “

و قطعا حق با توهه . من هم به عنوان مدیر دپارتمان فروش مامو در خرید های شخصی خودم از اینترنت به این سوال ها بر میخورم .

به نظرت چجوری اعتماد کنیم؟ بیا پله پله بررسی کنیم .

اول : بررسی سابقه

هیچ چیز مثل یک سابقه ی خوب نمی تونه صحت و درستی مطالب یک فروشگاه اینترنتی رو تایید کنه. بهترین ابزار برای بررسی سابقه ی یک فروشگاه ، سرچ نام اون فروشگاه داخل شبکه های اجتماعی و همچنین گوگل هست . به همین راحتی .

به عنوان مثال میتونی سابقه ی مامو رو داخل صفحه اینستاگرامش مشاهده کنی لینک اینستاگرام مامو : https://instagram.com/mamo_art_com

دوم : داشتن یک گواهینامه معتبر

هر سایت یا فروشگاهی بسته به محصول خود ، نیاز به تاییدیه ای از سوی یک ارگان معتبر داره تا خیال مشتریانش از بابت اون فروشگاه راحت باشه . در این رابطه میتونیم با افتخار بگیم : برند مامو تنها برندی اکسسوری در ایران است که گواهینامه کیفیت بین المللی از انگلستان به شماره 30129549 داره 😉

سوم : بررسی نظرات مشتریان

دومین نکته ای که باید حتما به اون دقت کرد نظرات مشتریای یک فروشگاه است . شاید بشه گفت بهترین قاضی برای تایید سابقه و تایید محصولات یک فروشگاه ، مشتریای اون باشند . مشتریایی که با نظراشون به راحتی دیگران رو در جریان کیفیت و مشخصات محصولات میزارن . پس بعد خرید نظر فراموش نشه ! 😉

به عنوان مثال ، نظر مشتریان مامو رو هم میشه داخل اینستاگرامش دید و هم زیر تک تک محصولاتش داخل سایت . به همین علت پیشنهاد میکنم حتما یه سر بزنی .

چهارم : داشتن یک راه ارتباطی مطمئن

همیشه موقع خرید ، به شماره تلفن اون سایت یا پیج دقت کن ! یک شماره اعتباری یا مجازی و نامعتبر می تونه بیانگر خیلی چیزا باشه . لذا همیشه باید از سایت های یا پیج هایی خرید کنیم که شماره معتبر ثابت و دائمی داشته باشن .

به عنوان مثال شماره تماس با مامو 3730000 هست با کد 035 . یعنی 03537300000 . البته چنین شماره های معتبری به هر شخص یا شرکتی به راحتی اعطا نمیشه 😉

و همچنین شماره 09120035373 ، شماره مامو در شبکه های اجتماعی است و شماره 100035373 ، شماره ارتباط پیامکی با مامو است.

پنجم : داشتن یک وب سایت معتبر

وب سایت معتبر ؟ شاید با خودت بپرسی وب سایت معتبر یعنی چی ؟ اینماد؟ نه منظور من این نیست . معمولا فروشگاه های نامعتبر اینترنتی وب سایت هایی دارن که همه مطالبشون کپی هست ، حتی عکس ها و حتی تک تک کلمات توضیحات محصولات . پیشنهاد میکنم در خرید از اینجور فروشگاه ها به شدت پرهیز کن .

 

اما چجور بفهمیم یک وب سایت معتبره :

1 – محتوا و تصاویر اصیل ، یک فروشگاه اینترنتی معتبر در اکثر محصولاتش از تصاویری استفاده میکنه که مختص به خودش هست و توسط تیم عکس برداری خودش و تحت استاندارد های تصویربرداری فروشگاهی، همانند وب سایت های معتبری همچون آمازون عکس برداری میشه . انجام این کار هزینه های بسیار زیادی برای یک فروشگاه داره و به همین دلیل ، این نکته بسیار مهمیه چراکه بسیاری از فروشگاه ها یا از تصاویر کپی شده از دیگران استفاده میکنن یا از تصاویر ساختگی کامپیوتری یا از تصاویر بی کیفیت .

2- یک وب سایت فروشگاهی معتبر چندین بخش مختلف داره که هرکدوم مسائل مربوط به خودشو داره ، به طور مثال بخش فنی و برنامه نویسی که وظیفش فراهم کردن ظاهر و امکانات مناسب برای کاربرای سایته ، چون فروشگاه مجازی به مشابه یک فروشگاه واقعیه ، پس ظاهر و امکانات فروشگاه باید کاملا متناسب با اون برند باشه به طوری که بتونه حس اون برند رو به مشتریانش منتقل کنه .

به همین دلیل فروشگاه های معتبر برای این مسئله تلاش زیادی میکنن و فروشگاه های نامعتبر صرفا به یک سایت کپی شده اکتفا میکنن .

3 – در صورتی که فروشگاه مربوط به محصولاتی با طراحی خاص باشه ، معمولا برند های معتبر با داشتنن دپارتمان طراحی و تولید ، طراحی ها و محصولات انحصاری خودشون رو دارند و فروشگاه های غیر معتبر محصولات کپی شده و بی کیفیت .

4 – درگاه پرداخت ، معمولا هر وب سایت معتبری درگاه پرداخت به نام خودش از شاپرک وابسته به بانک مرکزی داره ، به طوریکه باعث میشه مشتری در محیطی امن نسبت به پرداختش اقدام کنه . پس حتما بعد از ورود به صفحه پرداخت باید چک کنیم اول ادرس صفحه پرداخت با آدرس شاپرک شروع شده باشه . از این لینک میتونی اطلاعه شاپرک در این مورد رو مشاهده کنی .

https://www.shaparak.ir

5 – گواهی امنیتی بین المللی ، یک فروشگاه معتبر ssl داره یعنی یه علامت قفل کنار ادرسش میاد که نشان محافظت فنی از تبادل اطلاعات مشتریه .

رعایت همه ی این نکات و داشتن یک وب سایت کارامد و معتبر با محتوی خاص و یکتا ، هزینه های بسیار زیادی داره که حتی فکرشو نمیکنی و یک برند معتبر حتما و قطعا تمام این هزینه ها رو انجام میده و معمولا فروشگاه های نامعتبر با استفاده از مطالب کپی و سایت کپی شده یا ارائه محتوی با تصاویر کیفیت پایین ، سعی میکنن اصلا هزینه ای در این موارد انجام ندهند.

دوست خوبم ، برند مامو با صرف هزینه های بسیاری تمام این نکات رو رعایت میکنه تا بتونه بهترین هارو برای مشتریانش رقم بزنه 😉

طراحی ها و تصاویر و محتوای استفاده شده در سایت مامو تماما اصیل و متعلق به محصولات مامو است چراکه مامو در این راستا بخش طراحی ، تولید ، بخش تصویر برداری و تامین محتوا انحصاری خودش رو داره .

البته بسیاری از فروشگاه ها و پیج ها از تصاویر و محتوا مامو به عنوان تصاویر محصول خودشون استفاده میکنن یا که از طراحی ها و محصولات مامو اقدام به کپی محصولات با کیفیتی پایین میکنن که متاسفانه به دلیل عدم وجود قوانین کپی رایت در ایران و عدم اطلاع مشتری ، نهایتا باعث ضرر به مشتری میشن . پس دوست خوبم همیشه قبل از خرید دقیق بررسی کن .

” گاهی خرید نکردن بهتر از اینه سرمون کلاه بره یا جنس بی کیفیت و بی ارزشی رو تحویلمون بدهند”

برای اینکه متوجه تفاوت محصولات اورجینال مامو با محصولات فیک و غیراورجینال بشیم چند مثال میزنم :

1 – سبدهای لباس و اسباب بازی مامو :

وقتی دو محصول مشابه در اینترنت میبینیم ، شاید در نگاه اول شبیه هم به نظر برسه اما به تصویر زیر نگاه کن .

یکی سبد مامو و دیگری سبد متفرقه هست . تفاوتشون چیه؟

1- ساختار و بافت سبد . سبد های مامو به صورت انحصاری در ایران هستند به طوریکه بافت بسیار فشرده ای دارند و این باعث کیفیت بالا و دوام بسیار خوب این محصول مامو میشه . اگه دقت کنی در سبد های فیک فاصله بافت ها زیاده و گاها به صورت نامنظمه شکستگی های زیادی داره . حتی در بسیاری موارد انقد فاصله زیاده که به راحتی پشت دیواره سبد هم دیده میشه .

سبد حصیری مامو

2 – رنگ سبد : در سبد مامو از مرغوب ترین رنگ به صورت پاشش چند مرحله ای استفاده شده که به صورت کاملا براق و زیبا است و در سبد فیک از رنگ های با کیفیت پایین استفاده شده . هرچند در تصویر ، این موضوع خیلی قابل تشخیص نیست و سخت بشه تشخیصش بدی اما در مشاهده واقعی ، این موضوع انقدر چشمگیره که چالشی برای خریداران این نوع محصول است.

3 -پوشش داخلی : در پوشش داخلی از بهترین مخمل و به شکل سه لایه استفاده شده که کامل حس لوکس بودن رو به مشتری میبخشه ولی در محصولات فیک معمولا از یک تیکه پارچه ساده استفاده شده .

4 – پوشش خارجی : در پوشش خارجی محصولات ، از طراحی انحصاری مامو استفاده شده که به وضوع میشه اونو تشخیص داد . البته کیفیت و مخمل استفاده شده در این پوشش خودش اهمیت بسیاری داره که مامو از بهترین ها استفاده کرده ولی در محصولات مشابه به همچین چیزی اهمیتی داده نمیشه .

5- عروسک ها : عروسک استفاده شده در این محصول از مخمل بسیار مرغوب و با طراحی دقیق هست که باعث شده ظاهری بسیار دلنشینی داشته باشه و همین موضوع تفاوت زیادی ایجاد میکنه .

دوست خوبم تفاوت ها زیاده و توصیه میکنم اگه میخوای تمام نکات به کار رفته در یک محصول رو ببینی ، حتما برو داخل صفحه محصول در سایت و قسمت وبژگی ها رو دقیق مطالعه کن .

2 – لوستر :

به نظرت لوستر مامو با بقیه برندهای فیک چه تفاوتی داره ؟

در تصویر تا حدودی تفاوت ظاهرش مشخصه اما تفاوت جنس چطور ؟ بیا این موضوع رو دقیق و بیشتر بررسی کنیم

1 – در دیواره لوستر مامو از مخمل سه لایه استفاده شده که تکنولوژیش منحصرا متعلق به مامو است و مخمل آن به شکل کاور نیست ، اما در لوستر های متفرقه از جنس طلق یا کاغذی استفاده شده که گاها با مخملی نامرغوب نیز کاور شده .

2 – طراحی ویژه لوستر و عروسک های استفاده شده در لوستر مامو ، کاملا در ایران منحصر به فرده که نکات بسیاری در اون رعایت شده ، از جمله ابعاد ، زاویه شیب ، پراکندگی نور و …

3- اتصالات برقی ، انقدر اتصالات بی کیفیت در بازار زیاد شده که در نگاه اول با مشاهده اتصالات برقی ، هرشخصی میتونه کیفیتشو تشخیص بده . بهترین اتصالات رو در لوستر مامو استفاده کردیم که قطعا در عکس قابل تشخیص نیست .

3 – آباژور :

از روی تصویر این محصول شاید مقداری از تفاوت ها رو بتونیم تشخیص بدیم اما از نظر کیفیت امکان بررسی از روی عکس محصول نیست که میشه به چند مورد اشاره کرد .

1- پایه آباژور : یکی از مواردی است که اصلا تفاوت آن در عکس قابل تشخیص نیست یا به سختی قابل تشخیصه و زمانی که به دستت مبرسه متوجه میشی .

در پایه آباژور مامو از چوب گردو یا راش و خراطی شده استفاده شده که بعد از آماده شدن چوب پایه ، دو مرحله بتونه کاری و همچین دو مرحله با استفاده از بهترین و مرغوبترین رنگ ، رنگ آمیزی میشه تا بهترین کیفیت رو داشته باشه

اما پایه آباژورهای نامرغوب به چه شکل هستن ؟ اول از همه جنس . اگر جنس پایه ها از چوب باشه ، جهت کاهش هزینه از چوب نامرغوب و نرم استفاده شده و تنها از یک لایه رنگ آمیزی ارزان قیمت همچون رنگ های روغنی مات و براق استفاده شده که به وضوح میتونیم از نزدیک تفاوتشو لمس کنیم و اگر فروشنده بخواهد اباژوری ارزان به مشتری بده ، جنس پایه ها فلزی یا پلاستیکی است .

2- شید آباژور ، در تصویر تشخیص تفاوت این قسمت ممکن نیست ، در شید آباژور مامو از مخمل سه لایه استفاده شده که تکنولوژی منحصرا متعلق به مامو است ومخمل آن به شکل کاور نیست ، اما در آباژور های متفرقه از شید هایی از جنس طلق یا کاغذی استفاده شده که گاها با مخملی نامرغوب نیز کاور شده و همه در تصویر مشابه همدیگه هستند .

3 – عروسک ، عروسک استفاده شده در آباژور مامو ، از بهترین و مرغوب ترین مخمل تهیه شده و طراحی انحصاری مامو رو داره .که باعث جذابیت خیلی زیاد اون میشه .

4- اتصالات برقی ، انقدر اتصالات بی کیفیت در بازار زیاد شده که در نگاه اول با مشاهده اتصالات برقی ، هرشخصی میتونه کیفیتشو تشخیص بده . بهترین اتصالات رو در آباژور مامو استفاده کردیم که نمیشه از روی عکس این موضوع رو تشخیص داد .

4 – محصولات پارچه ای مثل پرده ، سرویس خواب و …

در این محصولات از بهترین پارچه مخمل استفاده شده و همیشه سعی کردیم بهترین کیفیت رو تامین کنیم . آنچه باعث تفاوت بسیار زیاد محصولات مامو ، با دیگر محصولات متفرقه میشه اول جنس و دوم طراحی و سوم روش تولید است . چیزی که به هیچ عنوان نمیشه در عکس مشاهده کرد و تشخیص داد .

در عکس تنها چیزی که میتونیم ببینیم طراحی و ظاهر کلی این محصولات هست . اما واقعیت چیه؟ آنچه که ما در تصویر میبینیم عکسی با حداقل جزئیاته چراکه ابعاد واقعی محصول چند ده یا چند صد برابر ابعاد یک عکسه و نمی تونیم حتی کیفیت طراحی محصول را نیز از روی عکس تشخیص بدیم .

به عنوان مثال در تصاویر زیر میتونی یه طراحی فیک از محصولات مامو رو مشاهده کنی .

در محصولات مامو تمام طراحی ها به صورت صنعتی و دقیق ، میلیمتر به میلیمتر انجام شده تا بتونیم به راحتی با محصولات روز دنیا رقابت کنیم البته باید تاکید بسیار ویژه ای بر جنس محصول هم داشته باشم . چراکه اغلب فروشندگان و تولید کنندگان متفرقه با استفاده از جنس های نامرغوب و ارائه قیمت پایین سعی در اغفال افراد دارن ، چیزی که به هیچ عنوان نمیتونیم قبل خرید تشخیص بدیم .

سرویس خواب نوزاد مامو

5 – سایر محصولات

این تنها چند مثال از تفاوت محصولات مامو با محصولات متفرقه بود ، روز به روز به محصولات مامو اضافه میشه و به مرور افرادی شروع به تولید محصولات فیک و تقبلی از روی محصولات مامو میکنن . دوست خوبم همیشه در مقایسه محصولات ، به صحبت ها بسنده نکن و به نکاتی که در ابتدای این مقاله گفته شد دقت کن چرا که سابقه و اعتبار یک برند ضامن کیفیت محصولات اون برند هست .

در یک مقایسه خیلی ساده ، بارها پیش اومده که دیدیم ” دو محصول مشابه یکی به دل میشینه اما یکی به دل نمیشینه “ باید به این نکته توجه کنیم برای اینکه یک محصول به دل بشینه عوامل بسیار زیادی در تولید اون محصول هست ، از جمله طراحی توسط یک تیم حرفه ای که خودش چند بخش مختلف مثل طراحی اولیه ، تعیین ترکیب رنگ و ..داره و همچنین جنس مواد اولیه بسیار مرغوب ، تولید آزمایشی و نهایتا تولید صنعتی ، چیزی که به ندرت در ایران دیده میشه . پس نباید به این موضوع ساده نگاه کرد و ساده رد شد چراکه همین موضوع باعث محبوبیت محصولات مامو در سایر کشورها شده و اکنون به کشورهای متعددی ارسال و صادرات داریم .

در نهایت ، مامو همیشه سعی کرده بهترین باشه و هزینه های زیادی رو انجام بده تا بهترین هارو برای مشتریانش فراهم کنه . در مامو مهمترین هدف رضایت مشتریه .

دوست عزیزم ، مامو در تمام مراحل گفته شده در این مقاله چه در تولید و چه در بخش فروش که در ابتدا توضیح داده شد ، هزینه های بسیار زیادی انجام میده تا یک محصول اصیل و دوست داشتنی رو به مشتریانش ارائه بده ، نه تنها به مشتریان ارزشمندش در ایران ، بلکه به مشتریان بسیار زیادی در سراسر دنیا از جمله کشورهایی همچون کانادا ، استرالیا ، آلمان ، انگلیس ، دبی و …. پس ما قدردان مشتریانمان هستیم.

ممنون از وقتی که گذاشتی و این مقاله رو خوندی 😉

به امید موفقیت روز افزون در زندگی

مدیریت دپارتمان فروش مامو

دوست عزیزم سلام !

اگر نمیدونی چگونه و چرا در خرید اینترنتی به مامو اعتماد کنی ، پیشنهاد میکنم این مقاله را مطالعه کنی هرچند یکم طولانیه ولی توصیه میکنم تا اخرشو مطالعه کن 😉

بارها پیش اومده بخوایم از اینترنت خرید کنیم و با این سوال ها مواجه بشیم

” چجوری به این فروشگاه اعتماد کنم؟ “

” نکنه اون چیزی که داخل عکس میبینم نفرستند”

” نکنه اصلا کالایی نفرستند “

” نکنه همه چیز دروغ و جعلی باشه “

و قطعا حق با توهه . من هم به عنوان مدیر دپارتمان فروش مامو در خرید های شخصی خودم از اینترنت به این سوال ها بر میخورم .

به نظرت چجوری اعتماد کنیم؟ بیا پله پله بررسی کنیم .

اول : بررسی سابقه

هیچ چیز مثل یک سابقه ی خوب نمی تونه صحت و درستی مطالب یک فروشگاه اینترنتی رو تایید کنه. بهترین ابزار برای بررسی سابقه ی یک فروشگاه ، سرچ نام اون فروشگاه داخل شبکه های اجتماعی و همچنین گوگل هست . به همین راحتی .

به عنوان مثال میتونی سابقه ی مامو رو داخل صفحه اینستاگرامش مشاهده کنی لینک اینستاگرام مامو : https://instagram.com/mamo_art_com

دوم : داشتن یک گواهینامه معتبر

هر سایت یا فروشگاهی بسته به محصول خود ، نیاز به تاییدیه ای از سوی یک ارگان معتبر داره تا خیال مشتریانش از بابت اون فروشگاه راحت باشه . در این رابطه میتونیم با افتخار بگیم : برند مامو تنها برندی اکسسوری در ایران است که گواهینامه کیفیت بین المللی از انگلستان به شماره 30129549 داره 😉

سوم : بررسی نظرات مشتریان

دومین نکته ای که باید حتما به اون دقت کرد نظرات مشتریای یک فروشگاه است . شاید بشه گفت بهترین قاضی برای تایید سابقه و تایید محصولات یک فروشگاه ، مشتریای اون باشند . مشتریایی که با نظراشون به راحتی دیگران رو در جریان کیفیت و مشخصات محصولات میزارن . پس بعد خرید نظر فراموش نشه ! 😉

به عنوان مثال ، نظر مشتریان مامو رو هم میشه داخل اینستاگرامش دید و هم زیر تک تک محصولاتش داخل سایت . به همین علت پیشنهاد میکنم حتما یه سر بزنی .

چهارم : داشتن یک راه ارتباطی مطمئن

همیشه موقع خرید ، به شماره تلفن اون سایت یا پیج دقت کن ! یک شماره اعتباری یا مجازی و نامعتبر می تونه بیانگر خیلی چیزا باشه . لذا همیشه باید از سایت های یا پیج هایی خرید کنیم که شماره معتبر ثابت و دائمی داشته باشن .

به عنوان مثال شماره تماس با مامو 3730000 هست با کد 035 . یعنی 03537300000 . البته چنین شماره های معتبری به هر شخص یا شرکتی به راحتی اعطا نمیشه 😉

و همچنین شماره 09120035373 ، شماره مامو در شبکه های اجتماعی است و شماره 100035373 ، شماره ارتباط پیامکی با مامو است.

پنجم: داشتن یک وب سایت معتبر

وب سایت معتبر ؟ شاید با خودت بپرسی وب سایت معتبر یعنی چی ؟ اینماد؟ نه منظور من این نیست . معمولا فروشگاه های نامعتبر اینترنتی وب سایت هایی دارن که همه مطالبشون کپی هست ، حتی عکس ها و حتی تک تک کلمات توضیحات محصولات . پیشنهاد میکنم در خرید از اینجور فروشگاه ها به شدت پرهیز کن .

اما چجور بفهمیم یک وب سایت معتبره :

1 – محتوا و تصاویر اصیل ، یک فروشگاه اینترنتی معتبر در اکثر محصولاتش از تصاویری استفاده میکنه که مختص به خودش هست و توسط تیم عکس برداری خودش و تحت استاندارد های تصویربرداری فروشگاهی، همانند وب سایت های معتبری همچون آمازون عکس برداری میشه . انجام این کار هزینه های بسیار زیادی برای یک فروشگاه داره و به همین دلیل ، این نکته بسیار مهمیه چراکه بسیاری از فروشگاه ها یا از تصاویر کپی شده از دیگران استفاده میکنن یا از تصاویر ساختگی کامپیوتری یا از تصاویر بی کیفیت .

2- یک وب سایت فروشگاهی معتبر چندین بخش مختلف داره که هرکدوم مسائل مربوط به خودشو داره ، به طور مثال بخش فنی و برنامه نویسی که وظیفش فراهم کردن ظاهر و امکانات مناسب برای کاربرای سایته ، چون فروشگاه مجازی به مشابه یک فروشگاه واقعیه ، پس ظاهر و امکانات فروشگاه باید کاملا متناسب با اون برند باشه به طوری که بتونه حس اون برند رو به مشتریانش منتقل کنه .

به همین دلیل فروشگاه های معتبر برای این مسئله تلاش زیادی میکنن و فروشگاه های نامعتبر صرفا به یک سایت کپی شده اکتفا میکنن .

3 – در صورتی که فروشگاه مربوط به محصولاتی با طراحی خاص باشه ، معمولا برند های معتبر با داشتنن دپارتمان طراحی و تولید ، طراحی ها و محصولات انحصاری خودشون رو دارند و فروشگاه های غیر معتبر محصولات کپی شده و بی کیفیت .

4 – درگاه پرداخت ، معمولا هر وب سایت معتبری درگاه پرداخت به نام خودش از شاپرک وابسته به بانک مرکزی داره ، به طوریکه باعث میشه مشتری در محیطی امن نسبت به پرداختش اقدام کنه . پس حتما بعد از ورود به صفحه پرداخت باید چک کنیم اول ادرس صفحه پرداخت با آدرس شاپرک شروع شده باشه . از این لینک میتونی اطلاعه شاپرک در این مورد رو مشاهده کنی .

https://www.shaparak.ir

5 – گواهی امنیتی بین المللی ، یک فروشگاه معتبر ssl داره یعنی یه علامت قفل کنار ادرسش میاد که نشان محافظت فنی از تبادل اطلاعات مشتریه .

رعایت همه ی این نکات و داشتن یک وب سایت کارامد و معتبر با محتوی خاص و یکتا ، هزینه های بسیار زیادی داره که حتی فکرشو نمیکنی و یک برند معتبر حتما و قطعا تمام این هزینه ها رو انجام میده و معمولا فروشگاه های نامعتبر با استفاده از مطالب کپی و سایت کپی شده یا ارائه محتوی با تصاویر کیفیت پایین ، سعی میکنن اصلا هزینه ای در این موارد انجام ندهند.

دوست خوبم ، برند مامو با صرف هزینه های بسیاری تمام این نکات رو رعایت میکنه تا بتونه بهترین هارو برای مشتریانش رقم بزنه 😉

طراحی ها و تصاویر و محتوای استفاده شده در سایت مامو تماما اصیل و متعلق به محصولات مامو است چراکه مامو در این راستا بخش طراحی ، تولید ، بخش تصویر برداری و تامین محتوا انحصاری خودش رو داره .

البته بسیاری از فروشگاه ها و پیج ها از تصاویر و محتوا مامو به عنوان تصاویر محصول خودشون استفاده میکنن یا که از طراحی ها و محصولات مامو اقدام به کپی محصولات با کیفیتی پایین میکنن که متاسفانه به دلیل عدم وجود قوانین کپی رایت در ایران و عدم اطلاع مشتری ، نهایتا باعث ضرر به مشتری میشن . پس دوست خوبم همیشه قبل از خرید دقیق بررسی کن .

” گاهی خرید نکردن بهتر از اینه سرمون کلاه بره یا جنس بی کیفیت و بی ارزشی رو تحویلمون بدهند”

برای اینکه متوجه تفاوت محصولات اورجینال مامو با محصولات فیک و غیراورجینال بشیم چند مثال میزنم :

1 – سبدهای لباس و اسباب بازی مامو :

وقتی دو محصول مشابه در اینترنت میبینیم ، شاید در نگاه اول شبیه هم به نظر برسه اما به تصویر زیر نگاه کن .

یکی سبد مامو و دیگری سبد متفرقه هست . تفاوتشون چیه؟

1- ساختار و بافت سبد . سبد های مامو به صورت انحصاری در ایران هستند به طوریکه بافت بسیار فشرده ای دارند و این باعث کیفیت بالا و دوام بسیار خوب این محصول مامو میشه . اگه دقت کنی در سبد های فیک فاصله بافت ها زیاده و گاها به صورت نامنظمه شکستگی های زیادی داره . حتی در بسیاری موارد انقد فاصله زیاده که به راحتی پشت دیواره سبد هم دیده میشه .

سبد حصیری مامو

2 – رنگ سبد : در سبد مامو از مرغوب ترین رنگ به صورت پاشش چند مرحله ای استفاده شده که به صورت کاملا براق و زیبا است و در سبد فیک از رنگ های با کیفیت پایین استفاده شده . هرچند در تصویر ، این موضوع خیلی قابل تشخیص نیست و سخت بشه تشخیصش بدی اما در مشاهده واقعی ، این موضوع انقدر چشمگیره که چالشی برای خریداران این نوع محصول است.

3 -پوشش داخلی : در پوشش داخلی از بهترین مخمل و به شکل سه لایه استفاده شده که کامل حس لوکس بودن رو به مشتری میبخشه ولی در محصولات فیک معمولا از یک تیکه پارچه ساده استفاده شده .

4 – پوشش خارجی : در پوشش خارجی محصولات ، از طراحی انحصاری مامو استفاده شده که به وضوع میشه اونو تشخیص داد . البته کیفیت و مخمل استفاده شده در این پوشش خودش اهمیت بسیاری داره که مامو از بهترین ها استفاده کرده ولی در محصولات مشابه به همچین چیزی اهمیتی داده نمیشه .

5- عروسک ها : عروسک استفاده شده در این محصول از مخمل بسیار مرغوب و با طراحی دقیق هست که باعث شده ظاهری بسیار دلنشینی داشته باشه و همین موضوع تفاوت زیادی ایجاد میکنه .

دوست خوبم تفاوت ها زیاده و توصیه میکنم اگه میخوای تمام نکات به کار رفته در یک محصول رو ببینی ، حتما برو داخل صفحه محصول در سایت و قسمت وبژگی ها رو دقیق مطالعه کن .

2 – لوستر :

به نظرت لوستر مامو با بقیه برندهای فیک چه تفاوتی داره ؟

در تصویر تا حدودی تفاوت ظاهرش مشخصه اما تفاوت جنس چطور ؟ بیا این موضوع رو دقیق و بیشتر بررسی کنیم

1 – در دیواره لوستر مامو از مخمل سه لایه استفاده شده که تکنولوژیش منحصرا متعلق به مامو است و مخمل آن به شکل کاور نیست ، اما در لوستر های متفرقه از جنس طلق یا کاغذی استفاده شده که گاها با مخملی نامرغوب نیز کاور شده .

2 – طراحی ویژه لوستر و عروسک های استفاده شده در لوستر مامو ، کاملا در ایران منحصر به فرده که نکات بسیاری در اون رعایت شده ، از جمله ابعاد ، زاویه شیب ، پراکندگی نور و …

3- اتصالات برقی ، انقدر اتصالات بی کیفیت در بازار زیاد شده که در نگاه اول با مشاهده اتصالات برقی ، هرشخصی میتونه کیفیتشو تشخیص بده . بهترین اتصالات رو در لوستر مامو استفاده کردیم که قطعا در عکس قابل تشخیص نیست .

3 – آباژور :

از روی تصویر این محصول شاید مقداری از تفاوت ها رو بتونیم تشخیص بدیم اما از نظر کیفیت امکان بررسی از روی عکس محصول نیست که میشه به چند مورد اشاره کرد .

1- پایه آباژور : یکی از مواردی است که اصلا تفاوت آن در عکس قابل تشخیص نیست یا به سختی قابل تشخیصه و زمانی که به دستت مبرسه متوجه میشی .

در پایه آباژور مامو از چوب گردو یا راش و خراطی شده استفاده شده که بعد از آماده شدن چوب پایه ، دو مرحله بتونه کاری و همچین دو مرحله با استفاده از بهترین و مرغوبترین رنگ ، رنگ آمیزی میشه تا بهترین کیفیت رو داشته باشه

اما پایه آباژورهای نامرغوب به چه شکل هستن ؟ اول از همه جنس . اگر جنس پایه ها از چوب باشه ، جهت کاهش هزینه از چوب نامرغوب و نرم استفاده شده و تنها از یک لایه رنگ آمیزی ارزان قیمت همچون رنگ های روغنی مات و براق استفاده شده که به وضوح میتونیم از نزدیک تفاوتشو لمس کنیم و اگر فروشنده بخواهد اباژوری ارزان به مشتری بده ، جنس پایه ها فلزی یا پلاستیکی است .

2- شید آباژور ، در تصویر تشخیص تفاوت این قسمت ممکن نیست ، در شید آباژور مامو از مخمل سه لایه استفاده شده که تکنولوژی منحصرا متعلق به مامو است ومخمل آن به شکل کاور نیست ، اما در آباژور های متفرقه از شید هایی از جنس طلق یا کاغذی استفاده شده که گاها با مخملی نامرغوب نیز کاور شده و همه در تصویر مشابه همدیگه هستند .

3 – عروسک ، عروسک استفاده شده در آباژور مامو ، از بهترین و مرغوب ترین مخمل تهیه شده و طراحی انحصاری مامو رو داره .که باعث جذابیت خیلی زیاد اون میشه .

4- اتصالات برقی ، انقدر اتصالات بی کیفیت در بازار زیاد شده که در نگاه اول با مشاهده اتصالات برقی ، هرشخصی میتونه کیفیتشو تشخیص بده . بهترین اتصالات رو در آباژور مامو استفاده کردیم که نمیشه از روی عکس این موضوع رو تشخیص داد .

4 – محصولات پارچه ای مثل پرده ، سرویس خواب و …

در این محصولات از بهترین پارچه مخمل استفاده شده و همیشه سعی کردیم بهترین کیفیت رو تامین کنیم . آنچه باعث تفاوت بسیار زیاد محصولات مامو ، با دیگر محصولات متفرقه میشه اول جنس و دوم طراحی و سوم روش تولید است . چیزی که به هیچ عنوان نمیشه در عکس مشاهده کرد و تشخیص داد .

در عکس تنها چیزی که میتونیم ببینیم طراحی و ظاهر کلی این محصولات هست . اما واقعیت چیه؟ آنچه که ما در تصویر میبینیم عکسی با حداقل جزئیاته چراکه ابعاد واقعی محصول چند ده یا چند صد برابر ابعاد یک عکسه و نمی تونیم حتی کیفیت طراحی محصول را نیز از روی عکس تشخیص بدیم .

به عنوان مثال در تصاویر زیر میتونی یه طراحی فیک از محصولات مامو رو مشاهده کنی .

در محصولات مامو تمام طراحی ها به صورت صنعتی و دقیق ، میلیمتر به میلیمتر انجام شده تا بتونیم به راحتی با محصولات روز دنیا رقابت کنیم البته باید تاکید بسیار ویژه ای بر جنس محصول هم داشته باشم . چراکه اغلب فروشندگان و تولید کنندگان متفرقه با استفاده از جنس های نامرغوب و ارائه قیمت پایین سعی در اغفال افراد دارن ، چیزی که به هیچ عنوان نمیتونیم قبل خرید تشخیص بدیم .

سرویس خواب نوزاد مامو

5 – سایر محصولات

این تنها چند مثال از تفاوت محصولات مامو با محصولات متفرقه بود ، روز به روز به محصولات مامو اضافه میشه و به مرور افرادی شروع به تولید محصولات فیک و تقبلی از روی محصولات مامو میکنن . دوست خوبم همیشه در مقایسه محصولات ، به صحبت ها بسنده نکن و به نکاتی که در ابتدای این مقاله گفته شد دقت کن چرا که سابقه و اعتبار یک برند ضامن کیفیت محصولات اون برند هست .

در یک مقایسه خیلی ساده ، بارها پیش اومده که دیدیم ” دو محصول مشابه یکی به دل میشینه اما یکی به دل نمیشینه “ باید به این نکته توجه کنیم برای اینکه یک محصول به دل بشینه عوامل بسیار زیادی در تولید اون محصول هست ، از جمله طراحی توسط یک تیم حرفه ای که خودش چند بخش مختلف مثل طراحی اولیه ، تعیین ترکیب رنگ و ..داره و همچنین جنس مواد اولیه بسیار مرغوب ، تولید آزمایشی و نهایتا تولید صنعتی ، چیزی که به ندرت در ایران دیده میشه . پس نباید به این موضوع ساده نگاه کرد و ساده رد شد چراکه همین موضوع باعث محبوبیت محصولات مامو در سایر کشورها شده و اکنون به کشورهای متعددی ارسال و صادرات داریم .

در نهایت ، مامو همیشه سعی کرده بهترین باشه و هزینه های زیادی رو انجام بده تا بهترین هارو برای مشتریانش فراهم کنه . در مامو مهمترین هدف رضایت مشتریه .

دوست عزیزم ، مامو در تمام مراحل گفته شده در این مقاله چه در تولید و چه در بخش فروش که در ابتدا توضیح داده شد ، هزینه های بسیار زیادی انجام میده تا یک محصول اصیل و دوست داشتنی رو به مشتریانش ارائه بده ، نه تنها به مشتریان ارزشمندش در ایران ، بلکه به مشتریان بسیار زیادی در سراسر دنیا از جمله کشورهایی همچون کانادا ، استرالیا ، آلمان ، انگلیس ، دبی و …. پس ما قدردان مشتریانمان هستیم.

ممنون از وقتی که گذاشتی و این مقاله رو خوندی 😉

به امید موفقیت روز افزون در زندگی

مدیریت دپارتمان فروش مامو